Roll up – co to jest i jak może wpłynąć na promocję Twojej firmy?

W dobie zalewającego konsumentów ze wszystkich stron przekazu reklamowego warto postawić na sprawdzone, a jednocześnie efektowne rozwiązania. Należy do nich m.in. roll up reklamowy – konstrukcja pojawiająca się przede wszystkim na stoiskach wystawienniczych podczas targów, zlotów, konferencji i innych podobnych okazji. Roll up może wpłynąć na skuteczną reklamę Twojej firmy i pomóc Ci zdobyć nowych klientów – przeczytaj, by dowiedzieć się, jak go wykorzystać.

Co to jest roll up?

Roll up to stojak reklamowy składający się ze stelaża oraz kasety, która zawiera zwinięty wydruk. Dodatkowo wyposażony jest w mechanizmy ułatwiające zwijanie i rozwijanie schowanego w kasecie bannera reklamowego oraz jego efektowną prezentację. Stojaki tego typu bannerów zwykle wykonane są z aluminium. Ich lekka i prosta konstrukcja sprawia, że są przenośne, przez co mogą mieć wiele zastosowań. Jednocześnie aluminium jest też wytrzymałe i stabilne, co wpływa na elegancki wygląd i trwałość roll-upu. Bannery drukuje się zaś na nowoczesnym, wytrzymałym nośniku, którego można wielokrotnie używać. Wydruki w kasetach można ponadto dowolnie zmieniać, dlatego każdy stojak reklamowy tego typu jest niezwykle uniwersalny. Cena stojaka zależy przede wszystkim od rozmiaru, wykorzystanych materiałów i rozwiązań, nie jest jednak wygórowana, w szczególności, jeśli weźmiemy pod uwagę możliwość jego szerokiego zastosowania.

Jak wykorzystać roll up reklamowy?

Każdy roll up dzięki swojej uniwersalności i mobilności ma bardzo wiele zastosowań. Jest przenośny i można bardzo szybko go rozstawić, a zatem sprawdzi się na stoiskach wystawienniczych, a także podczas różnego typu prezentacji. Dzięki temu, że łatwo go złożyć i przenieść lub przewieźć, coraz częściej tego typu stojaki reklamowe są wykorzystywane przez przedstawicieli handlowych. Roll up reklamowy idealnie sprawdza się szczególnie wtedy, gdy trzeba szybko zaaranżować stoisko promocyjne lub informacyjne, świetnie sprawdza się więc w bardzo wielu sytuacjach.

W zależności od treści zamieszczonej na dołączonym do roll-upu bannerze może on pełnić różne funkcje. Podstawową z nich jest reklama czy promocja – chwytliwe hasło, grafika lub obraz doskonale przyciąga wzrok i zainteresowanie potencjalnych klientów. Informacje na temat firmy umieszczone na efektownym stojaku łatwo zapadną im zaś w pamięć. Wykorzystując kilka stojaków można zaś stworzyć całą scenerię lub spójny, złożony przekaz reklamowy. Roll up można jednak też wykorzystać w celach organizacyjnych i informacyjnych, co decyduje o jego jeszcze większej uniwersalności i możliwości zastosowania podczas imprez masowych, zlotów, zjazdów, konferencji, szkoleń, wykładów i wielu innych wydarzeń.

Dlaczego roll up?

Roll-upy reklamowe mają wiele zalet, które sprawiają, że warto używać ich jako narzędzi do promocji firmy. Są przede wszystkim:

  • estetyczne i eleganckie,
  • trwałe, co wpływa na możliwość wielokrotnego wykorzystania,
  • mobilne – lekkie, niewielkie i łatwe w transporcie oraz rozłożeniu i złożeniu – co decyduje o wszechstronności i wygodzie użycia,
  • przystosowane do stosowania wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń,
  • wszechstronne dzięki możliwości zastosowania w wielu sytuacjach oraz wymiany bannera z grafiką,
  • efektywne – przyciągają wzrok, gwarantując skuteczną reklamę,
  • niedrogie – ich cena nie jest wygórowana, szczególnie biorąc pod uwagę szerokie możliwości zastosowania i skuteczność.

Możliwość wyboru spośród różnych rozmiarów i rodzajów rozwiązań sprawia, że stojak reklamowy typu roll up można bez trudu dopasować do swoich potrzeb. Solidnie wykonany roll up reklamowy będzie zaś nie tylko efektowny i elegancki, ale też trwały i wygodny w użyciu. To sprawdzony, a jednocześnie nowoczesny sposób na promocję. Przemyślana treść lub grafika sprawi, że oferta Twojej firmy wyróżni się spośród innych – nawet wśród dużej konkurencji.

Roll up – cena

Cena stojaków reklamowych typu roll up nie należy do wysokich. Zależy przede wszystkim od rozmiaru stojaka i wydruku, wykorzystanego nośnika (najpopularniejsze to frontlite i blockout) i innych dodatkowych rozwiązań (wzmocnienia kasety lub masztu, roll up dwustronny itp.). Często cena stojaków reklamowych zależy też od wielkości zamówienia (ilości zamawianych sztuk). Niewątpliwie jest to jedno z bardziej opłacalnych rozwiązań reklamowych, jeśli chodzi o możliwość wykorzystania i trwałość.

Jak wybrać dobry roll up reklamowy?

Nie każdy roll up będzie tak samo efektowny i efektywny, dlatego decydując się na zakup tego nośnika reklamowego, warto zwracać uwagę na kilka czynników. Jednym z najważniejszych jest jakość wykonania i rodzaj użytych materiałów. Kupując roll up reklamowy, nie warto decydować się na najtańsze rozwiązanie. Lepiej postawić na solidną konstrukcję, która posłuży Ci przez wiele lat i będzie godnie reprezentować Twoją firmę. Idealny stojak reklamowy powinien być stabilny i wyposażony w odporny na częste zwijanie i rozwijanie oraz warunki atmosferyczne banner.

Nie mniej ważna jest treść – zamawiając roll up reklamowy, warto dobrze przemyśleć zawartość bannera. Powinien on przyciągać wzrok i intrygować, ale także przekazywać ważne informacje. W celu zbudowania przekazu reklamowego można też wykorzystać kilka stojaków typu roll up – jest to coraz częściej stosowana strategia, która daje bardzo dużo możliwości w zakresie kreatywnej reklamy.