Odbiorcy przygotowujący się do zakupu roll up’ów zwracają uwagę przede wszystkim na ceny. Ich wysokość różni się, w zależności od sposobu wykonania roll up’u, wykorzystanych materiałów ekspozycyjnych i konstrukcyjnych, a także ilości zamawianych sztuk. W tym artykule przyglądamy się kosztom związanym z zakupem roll up’u oraz podpowiadamy: jak obniżyć ich wysokość, jakie aspekty i funkcje roll up’ów windują cenę w górę oraz kiedy warto zdecydować się na konkretny przedział cenowy.
Roll up’y i ich ceny – przegląd orientacyjnych przedziałów cenowych
Dolną półkę cenową tworzą roll up’y ekonomiczne, nazywane też standardowymi, powstałe z mieszanek aluminium i plastiku, przeznaczone do okazjonalnego wykorzystania w ramach różnych akcji promocyjnych i reklamowych. Roll up’y takie kosztują zazwyczaj mniej niż 200 zł.
Średnią półkę cenową tworzą roll up’y wykonane z lepszej jakości tkanin ekspozycyjnych, wyposażone w solidnie wykonaną kasetę oraz gwarantujące wyższą jakość wydruku. Roll up’y takie rozmieszczą się w przedziale 200 do 300 zł.
W kategorii premium i exclusive znajdziemy roll up’y wyposażone w lepszej jakości mechanizmy, o bardziej stabilnej konstrukcji i większej wytrzymałości. Mogą być wyposażone w tkaniny ekspozycyjne o zwiększonej odporności, niewrażliwe na gniecenie oraz zabezpieczone powłoką antyrefleksyjną. W tej półce cenowej znajdziemy roll up’y w kwocie do 500 zł lub więcej.
Najlepszej jakości grupę tworzą roll up’y dedykowane do wielkoformatowych prezentacji, wyposażone w system oświetlenia lub dodatkowe funkcje i komponenty. Roll up’y takie mogą być wykonane w rozmiarach XXL, uzgodnionych z wymogami ekspozycyjnymi nabywcy.
Najważniejsze składowe ceny roll up’ów – rozmiary i konstrukcja
Wymiary roll up’u to istotny generator kosztów. Im większy jest rozmiar i format, tym większe wydatki czekają na nabywców. Standardowym rozmiarem jest roll up 85 x 200, choć znajdziemy także rollapy odpowiednio szersze:
Sposób wykonania kasety i obsługi roll up’u również ma duże znaczenie. Najprostsze modele są obsługiwane manualnie, a kaseta wykonana jest z plastiku lub cienkiego aluminium. Wyższej jakości roll up’y premium posiadają ciężką i elegancko wykończoną kasetę, wyposażoną w dodatkowe wzmocnienia, niekiedy także mechanizm umożliwiający zmianę grafiki.
Na ostateczną cenę wpływa także materiał ekspozycyjny, na który zostanie naniesiony nadruk. Najtańszym wariantem są folie PP, PVC lub poliestrowe, dostępne wersji matowej lub satynowej. Bardziej wymagający nabywcy powinni sięgać po materiał nieprześwitujący, na przykład Blockout, gwarantujący doskonałe walory użytkowe w każdych warunkach oświetleniowych. Alternatywnym rozwiązaniem jest Frontlit, materiał niewrażliwy na blaknięcie i wysoce odporny na czynniki środowiskowe.
Na koniec pragniemy podkreślić, że cena roll up’u może być odpowiednio wyższa, jeśli nabywca korzysta także z usługi wykonania projektu graficznego lub decyduje się na wybór wariantu zadrukowanego dwustronnie.