Wśród licznych przyczyn rosnącej popularności roll up’ów wymienić można ich uniwersalny charakter. Roll up’y mogą być z powodzeniem modyfikowane i dostosowywane do konkretnych potrzeb ekspozycyjnych nabywcy, miejsca wykorzystania jak i innych szczegółowych wytycznych. W tym artykule skupiamy się na przygotowaniu projektu graficznego, który zostanie wydrukowany na powierzchni roll up’u. Podpowiadamy: jak krok po kroku przygotować projekt atrakcyjny wizualnie, z czyjej pomocy warto w tym celu skorzystać oraz od czego zależy estetyczna i atrakcyjna wizualnie realizacja roll up’u.
Przygotowanie projektu roll up’u – najważniejsze wytyczne komunikacji wizualnej
Nadruk na roll up’ie może zostać przygotowany przez osobę składającą zamówienie, jak również przez firmę realizującą. Kluczowym etapem jest stworzenie całościowej kompozycji graficznej, która będzie pełnić funkcję informacyjne i reklamowe, a zarazem będzie prezentować atrakcyjne walory estetyczne.
Wielu projektantów treści reklamowych kładzie nacisk na minimalizm – ograniczenie ilości motywów graficznych prezentowanych na roll up’ie, oszczędną, lecz wyrazistą kolorystykę oraz bezpośredni przekaz. Projekt roll up’u powinien zostać dopasowany do jego funkcji. Odmienny układ treści warto zastosować na banerach informacyjnych, inny na banerach reklamowych, a jeszcze inny na roll up’ach wykorzystanych w aranżacji stoisk handlowych.
Projekt roll up’u: co powinno się w nim znaleźć?
Przystępując do projektowania zacznij od wyboru tła i zaplanowania kompozycji od góry do dołu i od lewej do prawej strony. Wykonany w ten sposób nadruk będzie ułatwiał odczytywanie informacji widniejących na jego powierzchni. Zapisując gotowy plik, warto wybrać format CMYK, odznaczający się dużą wyrazistością kolorystyczną.
Polecamy także zrezygnować z nadmiaru intensywnych kolorów oraz złagodzić kontrasty pomiędzy przeciwstawnymi barwami. Roll up powinien być przyjemny i łatwy w odbiorze, nie powinien przeciążać wzroku, ani tym samym wyglądać kiczowato.
Nieodłącznym etapem jest też umieszczenie logotypu, nazwy firmy lub jej grafiki promocyjnej. Powinna się znaleźć w rogu projektu graficznego, w jego centrum lub też innym wyraźnie wyeksponowanym lub łatwo widocznym miejscu. Logotyp może być różnych rozmiarów, a także uzupełniony o dodatkowe treści: motto lub dewizę danej firmy, krótki opis jej działalności lub adres siedziby.
Rozmiary roll up’ów – jakie warto zaprojektować?
Najpopularniejsze rozmiary roll up’ów to:
- 85 x 200 cm
- 100 x 200 cm
- 120 x 200 cm
Rozmiar warto dopasować do własnych potrzeb i zamiarów promocyjnych, dostępnej przestrzeni reklamowej oraz miejsca ulokowania roll up’u. Urządzenia o funkcji informacyjnej i promocyjnej powinny dość duże, co zwiększy skuteczność przekazu oraz pozwoli dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów. Jeśli roll up będzie wykorzystany w ramach stałej aranżacji lokalu lub stanowiska pracy, lepszym wyborem będzie urządzenie o kompaktowych, niedużych rozmiarach.